Психологія джелато: скажи яке морозиво ти любиш і я скажу...

26 черв.

Психологія джелато: скажи яке морозиво ти любиш і я скажу...

Що керує нами при виборі джелато? Чому одного разу ми обираємо морозиво в вафельному ріжку, а іншого - в паперовій креманці? І врешті решт, які ж достеменно емоції у нас викликає морозиво? Ці та подібні питання, дотичні до психології морозива, спробуємо розібрати в цій статті.

Джелатерія - це казковий світ, відкритий для дорослих і дітей. Морозиво дарує нам купу позитивних емоцій, незалежно від віку, статі, освіти та соціального стану. Коли людина купує і їсть морозиво, вона, мимоволі, декілька разів робить вибір. Сукупність таких виборів може охарактеризвувати людину, розказати про неї і її спосіб життя.  Улюблений смак? Ріжок чи креманка? На ходу чи з  комфортом вмостившись у кріслі? На самоті чи в компанії? Кожна відповідь може розказати щось про людину, розкрити, до чого вона прагне і чим вона готова ділитися.

Несвідомий вибір їжі взагалі, і морозива зокрема, має певні психологічні причини. Окрім сімейних і регіональних звичок, на наше харчування мають вплив несвідомі почуття. Саме через них ми любимо одні продукти и ненавидимо інші. Наприклад, людину, яка любить гостру їжу, часто можна охарактеризувати допитливістю та жагою пригод, вона експериментує з тим, чого не знає в житті: наприклад, дегустує нові і незвичайні продукти.

То ж що можна сказати про вибір "ріжок чи креманка"? Деякі психологи стверджують, що ті хто обирає ріжок, бажають відчути повний спектр відчуттів. Такі люди, як правило, живуть життям сповненим всіх кольорів, смакують його на повну. Натомість люди, які обирають паперову кременку більш стримані та прагматичні. Цей формат обирають ті хто не може чи не хоче насолоджуватись до кінця, в повній мірі (можливо боячись забруднитись), а також ті хто дотримується гарних манери навіть наодинці.

В своїй книзі "Психологія смакових і харчових вподобань" (Турин, 2010 рік, ISBN 9788-8600-83142) Роберто Пані та Саманта Сальяскі пишуть наступне: "...Подобається нам, чи ні, але спосіб в який ми їмо, тісно пов'язаний з тим, ким ми є, або ким ми хочемо стати. Фактично, це є особиста та соціальна презентація себе через їжу. Значення їжі є універсальним і часто парадоксальним, в тому сенсі, що нами керують як внутрішні так і зовнішні чинники. Ми можемо їсти задля задоволення внутрішніх особистих потреб або для створення враження на інших. Тому смакові вподобання можуть бути завуальованими, як, наприклад одяг, вони можуть бути частиною соціального образу, який ми будуємо для себе..."

Коли ви смакуєте морозиво, ви його їсте не так, як іншу їжу. Перш за все, морозиво не їдять в прямому смислі цього слова: більшість людей не їдять його шляхом кусання. Морозиво смакується і з кожним смаком (видом) морозива пов'язані особливі емоції. Коли ви обираєте якийсь вид морозива, ви насправді обираєте саме емоцію, щоб насолодитися нею. Психолог Паламбо з цього приводу говорить, що «...закохані в розпалі щасливих стосунків можуть обирати морозиво з парадоксальним поєднанням смаків, таке, наприклад, як шоколад з лимоном..."

А що відбувається на анатомічному рівні коли ми смакуємо морозиво? Нейрофізіологічно, під час смакування морозива, сигнал передається з ротової порожнини до кори головного мозку, свідомої частини мозку, і одночасно до лімбічної системи, яка відповідає за підсвідоме. Смаки і емоції анатомічно мають дуже тісний зв’язок. Дослідники з Інституту психіатрії в Лондоні, за допомогою методів нейровізуалізації, показали, що морозиво активує одні й ті ж центри задоволення в мозку, що і виграш грошей або прослухання улюбленої музики. Смакування морозива активує емоції радості і задоволення. Таку ж силу мають, навіть, думки / спогади, про морозиво, його консистенцію, температуру, танення в роті. Насолодження морозивом має ефект справжньої сенсорної паузи, яка створює довготерміновий позитивний вплив на настрій людини.

Морозиво це продукт, який можна їсти без столових приборів, без сидіння за столом, іноді, навіть, взагалі без допомоги рук. Це заохочує нас відступати формальностей, які нам нав'язує життя; морозиво ніби допомагає розчинити нашу "оборону" (іноді досить жорстку) і насолоджуватись життям просто і безпосередньо.

 

Спосіб, яким Ви смакуєте морозиво - це теж дзеркало особистості. Психолог Алессандро Амадорі писав: "Існує чотири способи споживання джелато: лизати, смоктати, кусати і затримувати в роті до танення.

  • Люди, які морозиво облизують - люблять соціальне життя, охоче беруть участь у соціальних відносинах, люблять нові знайомства. Це режим оптимістів.
  • Смоктання - це дитяча форма облизування. Такі люди ймовірно орієнтовані на інтенсивні, аж до симбіотичності, емоційні зв‘язки.
  • Ті хто затримують морозиво в роті, як правило, не люблять приймати поспішних рішень.
  • І, нарешті, ті, хто кусає морозиво великими шматками - часто це вперті людини, які хочуть самостійно вирішувати що робити, люблять працювати і мають щирий характер."

В 2013 році, з нагоди "Національного місяця морозива" в США склали свого роду путівник по характеру людей, на основі смаків морозива, які вони обирають. Алан Хірш, засновник фундації Smell & Taste Treatment and Research провів дослідження, які виявили:

  • Ванільне морозиво. Цьому смаку віддають перевагу імпульсивні, легковірні та ідеалістичні люди.
  • Ванільне морозиво з шоколадними кралями. Щедрі, компетентні та заповзятливі люди.
  • Шоколадне морозиво. Цей смак обирають жваві, харизматичні, провокативні, спокусливі, але і довірливі люди.
  • Полуничне морозиво. Толерантні, віддані люди, інтроверти.
  • Шоколадне морозиво з м‘ятою. Полемічні, скромні і обережні люди.
  • Шоколадне морозиво з печивом (cookies). Амбітні, конкурентоспроможні та далекоглядні.
  • Шоколадне морозиво зі горіхами (rocky road). Дещо агресивні, привабливі, але і гарні слухачі.
  • Морозиво зі смаком карамелі. Люблячі, підтримуючі люди, уникають уваги оточуючих.
  • Кавове морозиво. Скрупульозні, сумлінні та перфекціоністи.
  • Фруктовий щербет. Ці люди мають аналітичні якості, часто песимісти, а також рішучі люди.

Чи знайшли ви себе в цьому переліку? Людська особистість суб’єктивна і багатогранна: можливо, ви знайдете частинку себе в своїх улюблених смаках, а можливо і ні... Тому давайте просто насолоджуватись улюбленим морозивом.

Прокоментувати:

Переконайтесь що Ви заповнили усі поля, відмічені зірочкою (*). HTML код не допускається

  • Обладнання для виробництва морозива: фризери, пастеризатори, дозрівачі CARPIGIANI.
  • Допоміжне обладнання для виробництва італійського морозива джелато gelato, м'якого морозива soft, морозива на паличці stick, фрозен йогурт
  • Все для оснащення джелатерії: вітрини для морозива, кондитерські вітрини, вітрини для шоколаду виробництва IFI та ISA (Італія), Bolarus (Польща)
  • Комерційне холодильне обладнання

КОНТАКТИ

  • Адреса:

    Gelato в Україні
    ТОВ "ХОЛОД"
    вул. Верхня, 3,
    Київ, Україна, 01014

  • Зв'язок:

    +38 044 465 5543
    +38 067 244 1109
    info[a]carpigiani.com.ua

  • Ми в мережі: